برای کسب موفقیت در تجارت ، شرکتها باید بازارهای هدف را به خوبی شناسایی و راهبرد مناسبی برای ورود اتخاذ کنند.علیرغم وجود اختلاف نظر بین مسئولان، اقتصاددانان، استادان و دیگر اقشار جامعه، بهنظر میرسد که دیر یا زود پیوستن کشورمان به سازمان تجارت اجتنابناپذیر است. در این صورت شرکتهای خارجی به سهولت میتوانند وارد بازارهای ایران آگهی رایگان شوند و محصولات خود را با قیمت ارزان و کیفیت خوب و تنوع زیاد عرضه کنند. بروز چنین پدیدهای برای آگهی رایگان شرکتهای ایرانی یک تهدید جدی است به طوری که اگر نتوانند رقابت کنند محکوم به شکست خواهند بود. از طرف دیگر شرکتهای ایرانی از این واقعه میتوانند سود ببرند و فرصتی پیدا کنند تا به بازارهای خارجی دست یابند. اما لازم است که از قوانین تجارت اطلاع کافی داشته و به اصطلاح با قوانین بازی آشنا باشند تا بتوانند وارد صحنه تجارت بینالملل شوند، ضمن اینکه مقابله با رقبا را میآموزند موفق به حفظ بقای خود نیز بشوند.در آن صورت (پیوستن ایران به سازمان تجارت )، شرکت هم مانند شرکتهای همتای خود در بازارهای داخلی تحت فشار رقبای خارجی قرار خواهد گرفت و احتمالاً تغییراتی در میزان سهم آن در بازار داخلی به آگهی رایگان وجود خواهد آمد. قطعاً مدیران شایسته شرکت برای مقابله با این پدیده تدابیری اندیشیدهاند که به محض تغییر محیط آن را به کار خواهند بست. اما فرصت نفوذ به بازارهای خارجی را هم به عنوان یک راهکار احتیاطی برای رشد نرخ آگهی رایگان فروش از طریق توسعه بازار باید مغتنم شمرد. در واقع توسعه بازار خارج از مرزها عامل مهمی است که اگر حساب شده انجام شود بقای شرکت را تضمین میکند.